אנו מזמינים אתכם לחוויה מיוחדת של כתיבת סת"ם בתוך אולם מיוחד ועתיק, שנמצא בתוך מנהרות הכותל. מיד לאחר תהלכות בר המצווה, ולפני שנער הבר מצווה מניח תפילין ועולה לתורה בכותל המערבי, תפגשו בסופר סת"ם מקצועי אשר יסביר מה מיוחד בתפילין שהוא הולך להניח, מהי משמעותן, ואף ימחיש לעיני כולם מה יש בתוך קופסאות התפילין.
בשיא הטקס, יזכה חתן בר המצווה לכתוב בעצמו על קלף אמיתי ואותנטי, כשכולם יכולים להצטופף סביבו ולראות איך הוא הופך לסופר סת"ם בעצמו! בסיום המעמד, יעניק האב לבנו את התפילין, והאמא מעניקה את הטלית, ולאחר מעמד מרגש זה ממשיכים לרחבת הכותל המערבי לטקס הנחת תפילין ועליה לתורה של נער בר המצווה שירת הנבל מארגנת ומפיקה מזה שנים בר מצווה בכותל, למאות חתני בר מצווה בכל שנה.
ישנם שימושים נוספים בכתיבת סת"ם גם כשמדובר על כתיבת מגילות, כגון מגילת אסתר הנקראת בפורים, או מגילת איכה הנקראת בתשעה באב. חובה לכתוב את כתיבת הסת"ם על ידי קולמוס העשויה מנוצה. ודיו שחור. דיו שהוא לא שחור, לא כשר.
ישנם מספר סגנונות לכתיבת סת"ם שכשרות ומותרות, ומספר עדות נוהגים לרכוש רק בכתב מסוים, לעומת אחרים. לדוגמא ישנן את הכתב האשכנזי, כשמדברים על כתב אשכנזי ישנם 4 סוגי כתבים, כתיבת בית יוסף – שכלל האשכנזים נוהגים להשתמש בכתב זה. השינויים בין הכתבים הם מזעריים ביותר, ונקרא בית יוסף על שמו. ישנו את כתב האר"י ז"ל – כתב זה שונה מכתב הבית יוסף בכמה פרטים קטנים, החסידים נוהגים להשתמש בכתב זה בתפילין ומזוזות. כתב משמ"ח – מצת שמורים ומשנת החסידים – שהוא מבוסס על כתב האר"י ז"ל ופרשנותו של רבי נתן שפירא. השינויים לרוב הם באותיות ח' וכדומה שמחוברת משני אותיות. כתב האדמו"ר הזקן – מנהג חסידי חב"ד . כל אלו לרוב נוהגים על ידי האשכנזים.
ישנו את כתב סת"ם הספרדי – שהוא מנהג עדות המזרח. וישנו כתב תימני שהתימנים נוהגים בו. הכתב האשכנזי ובמיוחד כתב האדמו"ר הזקן נחשב קשה יותר לכתיבה, ועולה יותר כסף.